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Bundi + IG + SatTF

Posted: 01 Aug 2009, 12:09
by miggel
Heppa,
Bundi
Type: Equipment
Cost: 2 pool
Melee weapon.
Strike: hand strike for strength+1 damage. (This strike is both a hand strike and a melee weapon strike). Bearer may prevent 1 damage from each melee weapon strike made against him or her.
Immortal Grapple
Type: Combat
Requires: Potence
Only usable at close range before strikes are chosen. Grapple.
[pot] Strikes that are not hand strikes may not be used this round (by either combatant). A vampire may play only one Immortal Grapple each round.
[POT] As above, with an optional press. If another round of combat occurs, that round is at close range; skip the determine range step for that round.
Bundi ist ja gleichzeitig ein Handstrike und ein melee weapon strike, kann also im IG genutzt werden.
Kann ich dazu Strike at the true flesh benutzen, das ja einen melee weapon strike vorraussetzt?
Strike at the True Flesh
Type: Combat
Requires: Quietus
[qui] Only usable before resolution of a melee weapon's strike. For the remainder of the round, non-aggravated damage from this weapon's strikes cannot be prevented except by equipment or by other strikes.
[QUI] As above, and this weapon's strikes inflict +1 damage.

Zusatzfrage:

Wenn Hektor (!Brujah , aggravated Hand damage) einen Bundi benutzt, ist der Schaden immer noch aggravated?

Posted: 01 Aug 2009, 13:10
by bonzo
Ja/Ja

Der Bundi Strike kann auch mit Claws of the Dead (und anderen Effekten) modifiziert werden :)


Viele Grüße
Markus

Posted: 01 Aug 2009, 16:46
by miggel
:D
Dann funktioniert ja alles wie gewollt :twisted:

Re: Bundi + IG + SatTF

Posted: 01 Aug 2009, 17:30
by bonzo
miggel wrote: Wenn Hektor (!Brujah , aggravated Hand damage) einen Bundi benutzt, ist der Schaden immer noch aggravated?
Nur als Randbemerkung: Strike at the True Flesh funktioniert dann nicht mehr...


Viele Grüße
Markus

Posted: 01 Aug 2009, 18:06
by sim
doch, +1 schaden machts schon :P

nur der prevent vom prevent effekt fehlt leider :P

Posted: 01 Aug 2009, 18:48
by bonzo
Strike at the True Flesh
Type: Combat
Requires: Quietus
[qui] Only usable before resolution of a melee weapon's strike. For the remainder of the round, non-aggravated damage from this weapon's strikes cannot be prevented except by equipment or by other strikes.
[QUI] As above, and this weapon's strikes inflict +1 damage.
Sicher? Bezieht sich das +1 damage nicht auf den non-aggrevated Damage?


Vieöe Grüße
Markus

Posted: 02 Aug 2009, 09:38
by Murat
bonzo wrote:
Strike at the True Flesh
Type: Combat
Requires: Quietus
[qui] Only usable before resolution of a melee weapon's strike. For the remainder of the round, non-aggravated damage from this weapon's strikes cannot be prevented except by equipment or by other strikes.
[QUI] As above, and this weapon's strikes inflict +1 damage.
Sicher? Bezieht sich das +1 damage nicht auf den non-aggrevated Damage?


Vieöe Grüße
Markus
Warum sollte es ?

Re: Bundi + IG + SatTF

Posted: 01 May 2011, 17:36
by Morkalavin
Dann ginge doch das hier auch, oder?

Before range: Sword of the Righteous auf Bundi
Strike: Anesthetic Touch mit Bundi für Strg+2 aggravated, First Strike, Combat Ends
Sword of the Righteous
Type: Combat
Requires: Valeren/Animalism
Cost: 1 Blood
Only usable before range is determined.
[ani] Choose a melee weapon on this vampire. This vampire inflicts an additional point of damage each strike with that weapon for the remainder of the combat. A vampire can play only one Sword of the Righteous each combat.
[val] As [ani] above, and the damage this vampire inflicts with the weapon is aggravated.
[VAL] As [val] above, and prevent 1 damage this round.
Anesthetic Touch
Type: Combat
Requires: Obeah/Auspex
Only usable at close range.
[aus] Strike: dodge.
[obe] Strike: make a hand strike. Combat ends immediately after the resolution of this strike.
[OBE] As [obe] above, with First Strike.
LSJ scheint danach noch nicht gefragt worden zu sein, darum

Re: Bundi + IG + SatTF

Posted: 01 May 2011, 17:57
by Erol
Klar geht das.

Re: Bundi + IG + SatTF

Posted: 01 May 2011, 18:07
by Chillkröte
oh....in der kombination klingt natürlich Blood Tempering wieder sehr interessant ^^

Re: Bundi + IG + SatTF

Posted: 01 May 2011, 21:10
by Morkalavin
Erol wrote:Klar geht das.
MWAHAHAHAAA! Danke Erol, du hast mir da ne wundervolle Nachricht überbracht. :twisted:

Ich geh jetzt ein Deck bau'n, ich geh jetzt ein Deck bau'n.

Re: Bundi + IG + SatTF

Posted: 02 May 2011, 11:29
by Erol
Morkalavin wrote:
Erol wrote:Klar geht das.
MWAHAHAHAAA! Danke Erol, du hast mir da ne wundervolle Nachricht überbracht. :twisted:

Ich geh jetzt ein Deck bau'n, ich geh jetzt ein Deck bau'n.
Aber Combat Ends/Dodge geht trotzdem noch. Nur so am Rande.

Re: Bundi + IG + SatTF

Posted: 02 May 2011, 15:12
by Morkalavin
Erol wrote:
Morkalavin wrote:
Erol wrote:Klar geht das.
MWAHAHAHAAA! Danke Erol, du hast mir da ne wundervolle Nachricht überbracht. :twisted:

Ich geh jetzt ein Deck bau'n, ich geh jetzt ein Deck bau'n.
Aber Combat Ends/Dodge geht trotzdem noch. Nur so am Rande.
Is mir schon klar, aber in Bonn schlägt man sich anscheinend lieber die Schädel ein, bevor man an sowas wie Combat Ends/Dodge denkt; meistens zumindest

Re: Bundi + IG + SatTF

Posted: 10 May 2011, 14:21
by Morkalavin
Okay, geht doch nich. Is eigentlich total logisch, wenn man sich die Karten und folgendes Ruling von LSJ mal genau anguckt:
lsj wrote:
> It is clear to me that you can play Brute Force to modify a Bundi
> strike under Immortal Grapple, but are you playing Brute Force at POT
> using the +2 strength hand strike (which would be possible with a
> Bundi) or the +3 strength melee weapon strike (which might not be
> possible under Immortal Grapple)? i.e. +2 strength hand strike, or +3
> strength melee weapon strike?

Brute Force + Bundi is only possible using the latter.

Brute Force at superior is either:

Strike: hand strike at +2 damage

or

Strike: use a melee weapon at +3 damage.

The former is its own strike and cannot be used to modify any other hand strike
(so no stacking Bundi with Blood Fury, for example). It cannot be used with
Bundi.


The latter cannot be used on its own; it must be used to modify a melee weapon
strike. It can be used with Bundi, which is a melee weapon. The Bundi strike is
a hand strike, so it can be used under Immortal Grapple.
Auf Anesthetic Touch steht ja dummerweise auch Strike: make a hand strike. drauf; schade; muss ich wohl was anderes finden um Leute zu quälen.

Anm. d. Autors: Text durch Autor modifiziert.

Re: Bundi + IG + SatTF

Posted: 10 May 2011, 14:58
by Erol
Warum, auf Bundi steht doch make a hand strike, sich hier nicht von anderen Sachen verwirren lassen. Bei Brute Strength, kann man auch extra Melee Wepons pushen, das funktioniert nicht unter IG. Das ist alles.